زندگی

زندگی امیدواری

زندگی

زندگی امیدواری

سلام دوستان

سلام دوستان ازاینکه بهم سرمیزنین متشکر .امیدوارم بانظراتتون  بتوانم خواسته هایتان رابراورده کنم

تفاوت پسرا ودخترا درموقع زمین خوردن


پسر در حال دویدن...


زااااارت (صدای زمین خوردن)
رفیق پسر: اوه اوه ؟؟؟؟؟؟؟؟چت شد؟ خاک بر سرت آبرومونو بردی ؟؟؟؟؟، پاشو ؟؟؟؟! (شپلخخخخخ "صدای پس گردنی")
یک رهگذر: چیزی مصرف کردی؟یکم کمتر میزدی خب!
یک خانوم جوان رهگذر: ایییییش پسر دست و پا چلفتیِ خنگ!

**************************
 

دختر در حال راه رفتن...

دوففففففف
سک (زمین خوردن به دلیل نقص فنی در قسمت پاشنه کفش)
رفیق دختر: آخ جیگرم خوبی؟ فدات شم! الهی بمیرم! چی شدی تو یهو؟ وااااااااااای...
یک رهگذر: دخترم خوبی؟ فشارت افتاده؟ میخوای برسونمت دکتری جایی؟
یک پسر جوان رهگذر: ای وای خانوم حالتون خوبه؟؟؟؟؟؟؟؟؟
من ماشینم همینجا پارکه یه لحظه وایسین،با این وضع که دیگه نمیتونین پیاده برین
 
 

چرا عروس لباس سفید می پوشه

پسر کوچولویی در مراسم عروسی از مادرش پرسید: “مامان، چرا دختره لباس سفید پوشیده؟

” مامانش گفت:

“این تو عروسی ها یه رسم هست که عروس لباس سفید بپوشه، بخاطر اینکه عروس خیلی خوشحاله و امروز بهترین روز زندگیشه.”

پسر یه خورده فکر کرد و گفت: ” خوب چرا پسره (داماد) لباس مشکی پوشیده؟”


شیطان (ابلیس)

زن به شیطان گفت : آیا آن مرد خیاط را می بینی ؟

میتوانی بروی وسوسه اش کنی که همسرش را

طلاق دهد ؟

شیطان گفت : آری و این کار بسیار آسان است

پس شیطان به سوی مرد خیاط رفت و به هر طریقی سعی می کرد او را وسوسه کند اما مرد خیاط همسرش را بسیار دوست داشت و اصلا به طلاق فکر هم نمی کرد

پس شیطان برگشت و به شکست خود در مقابل مرد خیاط اعتراف کرد

سپس زن گفت : اکنون آنچه اتفاق می افتد ببین و تماشا کن

زن به طرف مرد خیاط رفت و به او گفت :

چند متری از این پارچه ی زیبا میخواهم پسرم میخواهد آن را به معشوقه اش هدیه دهد پس خیاط پارچه را به زن داد

سپس آن زن رفت به خانه مرد خیاط و در زد و زن خیاط در را باز کرد وآن زن به او گفت : اگر ممکن است میخواهم وارد خانه تان شوم برای ادای نماز ، و زن خیاط گفت :بفرمایید،خوش آمدید

و آن زن پس از آنکه نمازش تمام شد آن پارچه را پشت در اتاق گذاشت بدون آنکه زن خیاط متوجه شود و سپس از خانه خارج شد

و هنگامی که مرد خیاط به خانه برگشت آن پارچه را دید و فورا داستان آن زن و معشوقه ی پسرش را به یاد آورد و همسرش را همان موقع طلاق داد

سپس شیطان گفت : اکنون من به کید و مکر زنان اعتراف می کنم

و آن زن گفت :کمی صبر کن

نظرت چیست اگر مرد خیاط و همسرش را به همدیگر بازگردانم؟؟؟!!!

شیطان با تعجب گفت : چگونه ؟؟؟

آن زن روز بعدش رفت پیش خیاط و به او گفت

همان پارچه ی زیبایی را که دیروز از شما خریدم یکی دیگر میخواهم برای اینکه دیروز رفتم به

خانه ی یک زنی محترم برای ادای نمازو آن پارچه را آنجا فراموش کردم

و خجالت کشیدم دوباره بروم و پارچه را از او بگیرم

و اینجا مرد خیاط رفت و از همسرش عذرخواهی کرد و او را برگرداند به خانه اش.

و الان شیطان در بیمارستان روانی به سر میبرد

و اطلاعات دیگری از شیطان نداریم 

نتایج13سال تحقیق دراروپا

نتایج 13 سال تحقیق در اروپا: سوسیس ،کالباس و همبرگر “مرگ زودرس” می‌آورند

دکتر ریچل تامپسون از صندوق جهانی تحقیقات سرطان می‌گوید:”ما شواهد محکمی داریم که نشان می‌دهد خوردن گوشت فراوری شده مثل سوسیس، کالباس، هات داگ و بیکن خطر سرطان روده را زیاد می کند”..

نتایج تحقیق وسیعی که در مدت سیزده سال در ده کشور اروپایی انجام شده، نشان می‌دهد گوشتهای فراوری شده مثل کالباس و سوسیس خطر بیماریهای قلبی-عروقی و سرطان را افزایش می‌دهند و با کاهش مصرف این فراورده ها، این خطر به میزان قابل توجهی کاهش پیدا می کند.

پژوهشگران حدود نیم میلیون نفر( ۳۵ تا ۷۰ ساله) را در ده کشور اروپایی در مدت ۱۳ سال زیر نظر داشتند و نتایج این تحقیق را در نشزیه "بی ام سی مدیسین” منتشر کرده اند.

این تحقیق برای اولین بار شواهد محکم علمی درباره رابطه بیماریهای قلبی با خوردن گوشت فراوری شده فراهم کرده است.

سبک زندگی

این پژوهش نشان می‌دهد کسانی که زیاد گوشت فراوری شده می‌خورند، معمولا سبک زندگی ناسالمی دارند، سیگار می‌کشند، کم ورزش می کنند، چاق هستند و بیشتر الکل می نوشند (فقط مردان). در مدتی که این تحقیق در جریان بود، حدود ده هزار نفر بعلت بیماریهای قلبی، سرطان و بیماریهای تنفسی فوت کردند.

پروفسور سابین رورمان استاد دانشگاه زوریخ که پژوهشگر ارشد این تحقیق بوده می‌گوید:” خوردن گوشت به مقدار زیاد -بخصوص گوشت فراوری شده- با سبک زندگی ناسالم ربط دارد.”

پژوهشگران متوجه شدند خطر مرگ زودرس در کسانی که روزانه ۱۶۰ گرم یا بیشتر گوشت فراوری شده می خوردند در مدت این ۱۳ سال ۴۴ درصد بیشتر در معرض خطر مرگ بودند: بیشتر بعلت بیماریهای قلبی و بعد بعلت سرطان.

دکتر رورمان می‌گوید: "ما تخمین می زنیم اگر مصرف گوشت فراوری شده به روزی کمتر از ۲۰ گرم برسد از ۳ درصد مرگهای زودرس پیشگیری می‌شود.”

"بعد از حذف سیگار کشیدن، چاقی، و دیگر عوامل تاثیرگذار باز هم فکر می‌کنیم که گوشت فراوری شده خطر بیماری را افزایش می‌دهد.”

"ترک سیگار مهمتر از کاهش مصرف گوشت است با این حال من توصیه می کنم مردم کمتر گوشت بخورند.”

دکتر ریچل تامپسون از صندوق جهانی تحقیقات سرطان می‌گوید:”ما شواهد محکمی داریم که نشان می‌دهد خوردن گوشت فراوری شده مثل سوسیس، کالباس، هات داگ و بیکن خطر سرطان روده را زیاد می کند”.

اگر میزان مصرف گوشت فراوری شده به کمتر از ۱۰ درصد کاهش پیدا کند سالانه از ۴۰۰۰ مورد سرطان روده پیشگیری می‌شود.

گوشت فراوری شده

سوسیس، کالباس، هات داگ، بیکن و دیگر فراورده های گوشتی صنعتی، فراوری شده به شمار می روند.

اورسولا آرنز از پژوهشگران انجمن دیابت بریتانیا در توصیف گوشت فراوری شده می‌گوید: "باید کاری روی گوشت انجام شده باشد تا مثلا عمر نگهداری آن افزایش پیدا کند یا مزه آن تغییر پیدا کند یا آن را اشتها انگیزتر کند”.

"شیوه های سنتی مثل نمک سود کردن یا دودی کردن” در محصولاتی که بصورت آماده از بیرون خریداری شود، فراوری قلمداد می‌شوند.

به گفته او سوسیس و کالباس مرغوب هم در تعریف گوشت فراوری شده قرار می‌گیرد.

به این ترتیب همبرگر آماده که از سوپرمارکت خریده می‌شود و فقط باید سرخ شود گوشت فراوری شده است اما گوشت تازه که از قصابی خریداری و چرخ می‌شود و در خانه از آن همبرگر درست می‌شود در تعریف گوشت فراوری شده نمی گنجد.

سبک زندگی سالم بیش از نوع مواد غذایی در سلامت تاثیر می‌گذارد

آنچه باید مد نظر گرفته شود مواد نگهدارنده و رنگهای مصنوعی است که در تولیدات کارخانه ای استفاده می‌شوند و برای سلامت مضر هستند.

گوشت بخوریم یا نخوریم

پژوهشگران یادآور شده اند مصرف گوشت قرمز نباید بکلی کنار گذاشته شود چون سبزیجات و دیگر مواد غذایی تمام نیازهای تغذیه ای را برآورده نمی‌کنند.

اورسولا آرنز می گوید: "بیشتر مردم نیازی ندارند مصرف گوشت تازه را کم کنند. به آنهایی که هر روز مقدار زیادی گوشت تازه می خورند توصیه می‌شود اعتدال را رعایت کنند.”

گوشت قرمز غنی از پروتئین، آهن، روی، ویتامین آ و ویتامین ب است. فولات(اسید فولیک) و آهنی که از گوشت قرمز به بدن می رسد بیشتر از حبوبات و سبزیجات جذب می‌شود. هرچند آهن برای جلوگیری از کم خونی ضروری است اما آهن زیاد باعث تولید موادی می شود که خطر سرطان روده بزرگ را افزایش می دهند.

گوشت قرمز، چربی اشباع شده و کلسترول زیاد دارد که خطر بیماریهای قلبی را افزایش می‌دهد. این مواد در گوشت فراوری شده بیشتر وجود دارند.

با این حال پژوهشها نشان می‌دهند مصرف معتدل گوشت قرمز اگر با سبک زندگی سالم همراه باشد باعث افزایش خطر بیماریهایی مثل بیماریهای قلبی و سرطان نمی شود.

تریسی پارکر متخصص تغذیه در بنیاد قلب بریتانیا می گوید:” گوشت قرمز هنوز هم بخشی از یک رژیم غذای متعادل است.”

"اما برای سالم ماندن بهتر است از گوشت کم چربی و روشهای پخت سالمتر مثل کباب کردن استفاده شود”.

"اگر هم گوشت فراوری شده زیاد می‌خورید سعی کنید با مصرف انواع دیگر مواد غذایی پروتئینی مثل مرغ، ماهی، حبوبات و عدس آن را متنوع تر کنید”./عصرایران

نامه یک متهم (طنز)


شاکی پرونده سلام ، درسته من متهمم
حتی برای متهم شدن پیش تو هم کمم
چه ذوقی کردم ، شنیدم گفتی شکایت می کنی
اما دلم گرفت که گفتی ، منو اذیت می کنی
من تو رو اذیت می کنم ؟، منی که می میرم برات
منی که تندی می شکنم زیر تولد نگات
تو حکم من نوشته بود ، طبق مواد یک و بیست
تو روزگار من و تو این کارا عاقلانه نیست
معلومه عاقلانه نیست ، عاشق که عاقل نمی شه
ولی با این جواب من که حکمی باطل نمی شه
شاکی محترم ، گلم ، بگو که زندونیم کنن
بگو پیش پای چشات ، یک شبه قربونیم کنن
بگو به افتخار تو ، بیان منو دار بزنن
علت دیوونگیمو ، تو کوچه ها جار بزنن
بگو که از رو قصمون کلی لالایی بسازن
عکسای زیبا رو ولی اینجا و اونجا ، نندازن
آخه حسودی می کنن، بفهمن این راز و همه
فردا تقلب کنن از جنون این متهمه
دوس ندارم زیبای من از هر کسی شاکی باشه
متهم اون نباید تو کره ی خاکی باشه
شاکی من ، قانون می گه : به هر کی رو کنه جنون
چون قانونو نمی شناسه ، دیگه نه تنبیه و نه اون
متهمت ، اما می خواس ، شامل این بندا نشه
به خاطر همین داره ، بارای عقلو می کشه
نشسته تنها ، این گوشه ، بدون حامی و وکیل
کلی خوشش اومده از عشق تو وجرم و دلیل
خوب می دونه اگه وکیل ببنده این پرونده رو
می چینه از لبای تو گلای سرخ خنده رو
درسته که عاشقتم ، اما مگه من دیوونم
خنده رو از تو بگیرم ، که بی چشات نمی تونم
خلاصه که شاکی ماه ، صاحب پرونده ی من
خاطره ی گذشته هام ، مالک اینده ی من
متهمت قصدی نداشت ، عاشقیشو به دل نگیر
فقط اونو قبول بکن ، به چشم مجرمی اسیر
اینجا وکیلی نمی یاد که بگه من جنون دارم
چون اگه آزادم کنن ، باز سرتو درد می یارم
شاکی نازنین من ، مزاحمت شدم ، ببخش
مثل تمام لحظه ها ، بتاب و آروم بدرخش
متهمت قول می ده که دیگه به تو نامه نده
درسته دیوونس ولی موندن رو قول بده
فک نکنی نامه ی من شده مثل دفاعیه
شاکی گل ، نشون ندی این مدرک و به قاضیه
نشون بدی اونم می گه به خاطر درد جنون
متهمت گناه داره ، بگذر از اتهام اون
ولی تو این کار و نکن ، می خوام اسیری بکشم
تابلوی چشمای تو رو ناز و کویری بکشم
فدای چشمات که تو نور ، هزار و صد رنگ می شه
زرد پاییزی می پوشی ، چشات چه خوش رنگ می شه
راحت شدی از دست من با شعر و عشق و التماس
نمی گم اما ، نمی یام ، بیرون از این رخت و لباس
به شاکی مثل گلم ، از منی که متهمم
زیبا جون اشکال نداره ، امضا کنم که مریمم ؟
مریم دیوونه ی تو ، یازده آبان و یه روز
جرم من افتخارمه ، به قاضیم می گم هنوز
یادت باشه لحظه ی صدور حکم ، تو محکمه
دلت نسوزه ، نگذری از تقصیر متهمه
شاکی هیچ کس نشو ، فقط اینو ازت می خوام
فدای شکی گل و جرم جنون و اتهام
الهی دروازه ی بخت ، به روت همیشه وا بشه
دست به خکستر بزنی ، الهی که طلا بشه
متهم هر چی ردیف ، ردیف پنج و دو و سه
نمی ذارم تو عاشقی ، کسی به گردم برسه